مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

‌۷۳ روز پس از حادثه شهران و درحالی‌که هنوز پرونده قضایی این حادثه به سر انجام نرسیده، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مقصر نهایی حادثه شهران را مترو اعلام کرد.

مديرعامل متروي تهران اما در واكنش به اظهارنظر وي گفت: متأسفانه اظهارنظر ايشان كاملا غيركارشناسي، فرافكنانه و با سمت و سوي سياسي است. اين در حالي است كه قاضي محمد شهرياري به عنوان مسئول قضايي رسيدگي كننده به اين پرونده عصر روز گذشته در گفت و گو با همشهري زمان انتشار نتيجه رسمي و كارشناسي را پايان شهريور ماه اعلام كرد.

بامداد 28خرداد بود كه انفجار لوله گاز در منطقه شهران موجب كشته‌شدن 2نفر شد. 3روز پس از حادثه شهران يعني 31خرداد جعفري دولت‌آبادي، دادستان عمومي و انقلاب تهران خبر از تشكيل پرونده‌‌ رسيدگي و پيگيري قضايي حادثه‌‌ شهران داد و گفت: هيأت كارشناسي تعيين شده تا علت بروز حادثه مشخص شود.

هابيل درويش‌، مديرعامل شركت متروي تهران و حومه در اين‌باره با اعلام اينكه در محل حادثه شهران از قبل حفره‌اي وجود نداشته كه اعلام مي‌كنند چرا مترو پيش از آغاز فعاليت آن‌را بررسي نكرده است، مقصر دانستن مترو در حادثه شهران و اينكه مترو باعث ريزش خاك در اين محل شده را اظهارنظري سطحي و تحليلي به دور از كارشناسي خواند و گفت:

هيچ‌كس نگفته مغار يا حفره‌اي از قبل در محل بوده كه حالا بگويند چرا شناسايي نشده بلكه مغار بر اثر تراوش آب از شبكه فرسوده آبرساني تهران و شست‌وشوي خاك ريزدانه در محل به‌وجود آمده است. مديرعامل شركت متروي تهران و حومه با تأكيد بر اينكه متأسفانه اظهارنظر رئيس سازمان مديريت بحران كشور كاملا غيركارشناسي، فرافكنانه و با سمت و سوي سياسي است، تصريح كرد: به ايشان توصيه مي‌كنيم درخصوص موضوع كاملا كارشناسي حادثه شهران عجله نكند و اجازه دهد مراجع ذيربط و صاحب صلاحيت راجع به عوامل ايجاد حادثه شهران اعلام نتيجه كنند. ‌

کد خبر 344819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha